Урок 43 Т Шевченко Сон - 9 клас ( українська література) - Українська література - Каталог файлів - Сайт Переспівської ЗОШ I-III ст.
Головна » Файли » Українська література » 9 клас ( українська література)

Урок 43 Т Шевченко Сон
[ · Скачати дистанційно () ] 15.04.2013, 09:42
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»

УРОК № 43

Т. ШЕВЧЕНКО «СОН» («У ВСЯКОГО СВОЯ ДОЛЯ»). САТИРИЧНИЙ ПАФОС ПОЕМИ, ЙОГО СПРЯМУВАННЯ



Мета: ознайомити школярів із змістом та ідейною спрямованістю твору Т. Шевченка «Сон», з’ясувати композиційний прийом «сну», його роль для розширення можливостей поетичного зображення; визначити сатиричний пафос поеми; розвивати вміння коментувати зміст твору, визначити головні ідеї, контрасти картини в ньому; грамотно висловлювати і виважено

доводити власну думку; виховувати почуття гордості за рідний народ, який впродовж історії прагнув до національного визволення, вільного розвитку особистості; прищеплювати любов до літературного слова.

Тип уроку: засвоєння нових знань і формувань вмінь.

Обладнання: портрет Т. Шевченка, текст твору та ілюстрації до нього, кінофрагменти навчального фільму «Сон», дидактичний матеріал (тестові завдання, картки).

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент.

Емоційна готовність учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Літературна вікторина «Юні шевченковці».

Клас поділяється на дві команди, по п’ять представників з кожної біля дошки розгадують кросворд упродовж 16 хв. Виграє та команда, яка у визначений час упорається із завданням.

Визначається склад журі, умови заходу.

Кросворд для команди І





По вертикалі: 1. Народний ватажок, реальна історична постать, герой твору Т. Шевченка «Гайдамаки». (Залізняк)

По горизонталі: 1. Визначте твір Тараса Григоровича за поданими рядками: Борітеся — поборете, / Вам Бог помагає! / За вас правда, за вас слава / І воля святая. («Кавказ») 2. Істоти, які погубили причинну в однойменному творі Т. Шевченка. (Русалки) 3. Жанр твору «Лілея». (Балада) 4. Назва села — місцевості, де народився поет. (Моринці) 5. Твір Г. Квітки-Основ’яненка, який проілюстрував Т. Шевченко. («Знахар») 6. Художник, земляк Т. Шевченка, що брав участь у викупі його з кріпацтва. (Сошенко) 7. Після закінчення Академії мистецтв Тарас Григорович викладав у Київському університеті предмет… (Малювання) 8. Видатна українська просвітителька, яка встановила у власній садибі в Харкові перший пам’ятник Т. Шевченкові (1899 р.). (Алчевська)

Кросворд для команди ІІ





По вертикалі: 1. Балада __________Т. Шевченка. («Причинна»)

По горизонталі: 1. Образ твору «Кавказ» — символ нескореності, боротьби, протистояння злу. (Промітей) 2. Один із перших шевченкознавців і сподвижників поета. (Костомаров) 3. Гетьманська столиця, про яку письменник не раз згадував у своїх поетичних творах, зображував у малярстві. (Чигирин) 4. Конференц-секретар Академії мистецтв, якому Т. Шевченко присвятив поему «Гайдамаки». (Григорович) 5. Село, де поет провів свої дитячі роки. (Кирилівка) 6. Скульптор пам’ятника Т. Шевченку в Києві. (Манізер) 7. Письменник, який так охарактеризував Кобзаря: «Він був сином мужика — і став володарем у царстві духа». (І. Франко) 8. Визначте твір Тараса Григоровича за поданими рядками: «І в мене в сім’ї великій, / В сім’ї вольній, новій, / Не забудьте пом’янути / Незлим тихим словом». («Заповіт»)

Підбиття підсумків заходу.

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку.

Мотивація навчальної діяльності.

ІV. Основний зміст уроку

Життям своїм… поезією він заявив кричущу несправедливість кріпосного права.

М. Чалий

Усі на сім світі —

І царята, і старчата —

Адамові діти.

Т. Шевченко





1. Вступне слово вчителя

Т. Шевченку випало творити у виключно жорстокі часи. Експлуатація закріпаченого селянства переходила всякі межі. Збройні спроби поневолених селян протидіяти свавіллю поміщиків жорстоко придушувалися. З висоти своїх ідейних революційно-демократичних переконань дивиться Шевченко на ту «вінценосну громаду» і в сатиричній поемі «Сон».

Поет сміявся грізним, спопеляючим, страшним для експлуататорів сміхом, який не випадково був спрямований уже не протии окремих потворних явищ тогочасної дійсності, а проти усієї системи самодержавно-кріпосницького ладу, проти основних суперечностей миколаївської імперії, проти найбільших хвороб суспільного життя — самодержавства, царя з його урядом, панів і духовенства, за утвердження нового суспільного ідеалу.
Категорія: 9 клас ( українська література) | Додав: GOST | Теги: урок, сон, література, Усі, Українська, шевченко, 43, уроки
Переглядів: 1171 | Завантажень: 240 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вітаю Вас, Гість!
Субота, 10.12.2016