Урок 68 Позакласне читання_Іван Липа_Мати
[ · Скачати дистанційно () ] | 20.02.2013, 12:20 |
ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. І. ЛИПА. «МАТИ» Мета: продовжити знайомити школярів з творчістю І. Липи, зокрема з притчами митця, зосереджуючи увагу на ідейно-художньому аналізу програмового твору «Мати»; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, увагу, вміння характеризувати героїню твору, давати оцінку її поведінці та вчинкам; формувати естетичні смаки дев’ятикласників; виховувати почуття пошани, любові до рідної матінки, силу волі, наполегливість у подоланні власних життєвих негараздів; навчати жити в прекрасному але жорстокому світі. Тип уроку: комбінований. Обладнання: портрет І. Липи, виставка книжок письменника, учнівські малюнки і творчі роботи про маму; дидактичний матеріал (тестові завдання, картки), аудіозапис А. Малишка «Пісня про рушник». ПЕРЕБІГ УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Перевірка домашнього завдання Лунає «Пісня про рушник» А. Малишка в аудіозаписі. 1. Учні демонструють малюнки «Моя мати» 2. Доміно: «За що я люблю свою неню?» (Вона: хвилюється — жаліє — прекрасна — лагідна — турботлива — щира — іноді сувора і вимоглива — чуйна — спостережлива — доглянула і випестила нас — ...) 3. «Мікрофон»: як я звернуся до своєї мами? Мамо, матусю, рідненька, матінко, рідна і кохана, ненько, мамуся, голубонька, рідна мамо, сонечко… 4. Заслуховування уривків учнівських творів «Цілую руки матері» 4.1. «Кожна дитина любить свою маму. Для мене вона — найкраща у світі людина, яка мене розуміє і завжди допомагає в усьому. Моя мама дуже добра та ласкава. Ніхто так не турбується за свою дитиною, як вона. Зі мною завжди її ласка та ніжність. Я не уявляю собі життя без неї...» 4.2. «Мама з тобою з перших днів життя, вона співає першу колискову. Перше ваше слово було «мама». Перші кроки у житті вам допомогла зробити саме вона. І ми вдячні їй за це. Не може вирости великою людиною той, хто не любить своєї мами, хто погано ставиться до неї. Ми завжди в боргу перед нашими ненями...» 4.3. «Хай стане більше у вашому серці добра і ласки до своєї мами, ніжності й тепла. Адже у кожного вона одна, у кожного — прекрасна...» 5. Образ матері у творах українських поетів М. Познанська: Мамо, люба, добра, мила... / Як іще тебе назвать? / Це ж для мене ти пошила / З шовку плаття голубе / Ти мені читаєш книжку, / Хочеш розуму навчить. В. Грінчак: Мамині руки — щедрі, робочі — / Втоми не знають з ранку до ночі / Вранці, коли ще усі спочивають, / Сонце, напевно, вони піднімають. / Мамині руки — ніжні і милі — / Воду ранкову з криниці носили. В. Бичко: Поглянь ти на мамині руки — / Які вони добрі й пестливі: / Тебе забавляли — ой, чуки-чук-чуки! — / Щоб дні тобі слались щасливі. О. Стариков: Теплі й ласкаві руки у мами — / Літнє проміння нагадують нам. Т. Шевченко: Нічого кращого немає, / Як тая мати молодая / З своїм дитяточком малим. ІІІ. Актуалізація опорних знань 1. Вікторина «Життєва доля І. Липи» Завдання: розташуйте факти з життя Івана Львовича у хронологічній послідовності. | |
| |
Переглядів: 1377 | Завантажень: 324 | |
Всього коментарів: 0 | |