Урок 68 Позакласне читання_Іван Липа_Мати
[ · Скачати дистанційно () ]20.02.2013, 12:20
ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ. І. ЛИПА. «МАТИ»

Мета: продовжити знайомити школярів з творчістю І. Липи, зокрема з притчами митця, зосереджуючи увагу на ідейно-художньому аналізу програмового твору «Мати»; розвивати культуру зв’язного мовлення, логічне мислення, увагу, вміння характеризувати героїню твору, давати оцінку її поведінці та вчинкам; формувати естетичні смаки дев’ятикласників;

виховувати почуття пошани, любові до рідної матінки, силу волі, наполегливість у подоланні власних життєвих негараздів; навчати жити в прекрасному але жорстокому світі.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: портрет І. Липи, виставка книжок письменника, учнівські малюнки і творчі роботи про маму; дидактичний матеріал (тестові завдання, картки), аудіозапис А. Малишка «Пісня про рушник».

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання Лунає «Пісня про рушник» А. Малишка в аудіозаписі.

1. Учні демонструють малюнки «Моя мати»

2. Доміно: «За що я люблю свою неню?»

(Вона: хвилюється — жаліє — прекрасна — лагідна — турботлива — щира — іноді сувора і вимоглива — чуйна — спостережлива — доглянула і випестила нас — ...)

3. «Мікрофон»: як я звернуся до своєї мами?

Мамо, матусю, рідненька, матінко, рідна і кохана, ненько, мамуся, голубонька, рідна мамо, сонечко…

4. Заслуховування уривків учнівських творів «Цілую руки матері»

4.1. «Кожна дитина любить свою маму. Для мене вона — найкраща у світі людина, яка мене розуміє і завжди допомагає в усьому. Моя мама дуже добра та ласкава. Ніхто так не турбується за свою дитиною, як вона. Зі мною завжди її ласка та ніжність. Я не уявляю собі життя без неї...»

4.2. «Мама з тобою з перших днів життя, вона співає першу колискову. Перше ваше слово було «мама». Перші кроки у житті вам допомогла зробити саме вона. І ми вдячні їй за це. Не може вирости великою людиною той, хто не любить своєї мами, хто погано ставиться до неї. Ми завжди в боргу перед нашими ненями...»

4.3. «Хай стане більше у вашому серці добра і ласки до своєї мами, ніжності й тепла. Адже у кожного вона одна, у кожного — прекрасна...»

5. Образ матері у творах українських поетів

М. Познанська: Мамо, люба, добра, мила... / Як іще тебе назвать? / Це ж для мене ти пошила / З шовку плаття голубе / Ти мені читаєш книжку, / Хочеш розуму навчить.

В. Грінчак: Мамині руки — щедрі, робочі — / Втоми не знають з ранку до ночі / Вранці, коли ще усі спочивають, / Сонце, напевно, вони піднімають. / Мамині руки — ніжні і милі — / Воду ранкову з криниці носили.

В. Бичко: Поглянь ти на мамині руки — / Які вони добрі й пестливі: / Тебе забавляли — ой, чуки-чук-чуки! — / Щоб дні тобі слались щасливі.

О. Стариков: Теплі й ласкаві руки у мами — / Літнє проміння нагадують нам.

Т. Шевченко: Нічого кращого немає, / Як тая мати молодая / З своїм дитяточком малим.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вікторина «Життєва доля І. Липи»

Завдання: розташуйте факти з життя Івана Львовича у хронологічній послідовності.
Категорія: 9 клас ( українська література) | Додав: Sergiy9325 | Теги: _Іван Липа, Ілюстрації, 9 клас, _Мати, Позакласне читання, Урок 68, Українська літератур
Переглядів: 1377 | Завантажень: 324 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]