ЧАСТИНИ МОВИ. ВИВЧЕНІ ГРУПИ ОРФОГРАМ В ІМЕННИКАХ І ПРИКМЕТНИКАХ
[ · Скачати дистанційно () ] | 07.03.2013, 13:08 |
ЧАСТИНИ МОВИ. ВИВЧЕНІ ГРУПИ ОРФОГРАМ В ІМЕННИКАХ І ПРИКМЕТНИКАХ Мета: повторити найважливіші теоретичні відомості з морфології й орфографії; удосконалити вміння й навички семикласників правильно писати слова на вивчені орфограми в іменниках і прикметниках; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, творчі вміння використовувати іменники та прикметники у монологічних та діалогічних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати почуття відповідальності за навколишнє середовище. Внутрішньопредметні зв’язки: Правопис: орфограми в іменниках і прикметниках. Текст (риторичний аспект): удосконалення вмінь відтворювати деформований текст. Тип уроку: урок повторення набутих знань. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент II. Ознайомлення семикласників з темою й завданнями уроку. Оголошення епіграфа Природа не храм, а майстерня, і людина в ній трудівник. І. Тургенєв III. Виконання системи завдань на основі повторення вивченого Словниковий диктант (взаємоперевірка) Записати слова і сполучення слів під диктовку. Пояснити їх написання за допомогою правил. Генерал-майор, рок-опера, неокласик, напівсонний, індоєвропейський, військовополонений, темно-синій, червоногарячий, біоритм, фітоклімат, хіт-парад, пап’є-маше, світловодолікування, віце-консул, південно-західний, Оленчин портфель, крайнебо, Західна Україна, креп-жоржет, Нова Земля, Асамблея громадян світу, Червона книга, військова автомобільна інспекція, Співдружність Незалежних Держав, храм Казанської Божої Матері, картина «Квіти за тином». Дослідницько-вибіркова робота (робота в групах змінного складу) Прочитати слова. Знайти серед них іменники II відміни. Розподілити їх за правилами правопису: до першої колонки таблиці записати ті, які у родовому відмінку однини мають закінчення -а(-я), до другої — закінчення -у(-ю). Земля, яхтсмен, йогурт, мати, ніч, янтар, теля, язик, шум, шезлонг, ювілей, книга, ім’я, Шанхай, Кривий Ріг, Дністр, парта, ярд, око, рукопис, спосіб, травень, вісь, град, жаль, лице, телеграма, гопак, хлів, суфікс, образ, коридор, гривня, хліб, кодекс, Лондон, Ірак, хокей, Ніл -а(-я) -у(-ю) яхтсмен, язик, шезлонг, Шанхай, йогурт, янтар, шум, ювілей, Кривий Дністр, ярд, травень, гопак, хлів, су- Ріг, рукопис, спосіб, град, жаль, об- фікс, хліб, Лондон раз, коридор, кодекс, Ірак, хокей, Ніл Дослідження-відновлення Відновити деформований текст, уставивши в нього прикметники та іменники з довідки у відповідному відмінку. Підкреслити орфограми, пояснити їх. «…краса»…, як писав Пушкін, і справді заслуговує на… Однак людина народжена не тільки для того, щоб споглядати, а й творити, перетворювати світ, розуміти його… й оволодіти ними. Розкриваючи … світ природи, людина вчиться використовувати їх для своєї … , і це видно по тому, як вона бореться зі … , ураховуючи … взаємозв’язок в … і … світі. Довідка: мета, природа, закон, захоплення, рослинний, таємнича, шкідник, складний, тваринний, вічний. Диктант із поясненням Записати вислови усної народної творчості, уставляючи замість крапок пропущені літери. Назвати орфограми. 1) У сильного завжди бе..сильний ви..ий. 2) Су..я в суді — що риба в воді. 3) Згода будує, а ..згода руйнує. 4) Не лише силою треба боротись, а й умі..ям. 5) Нуте, бра..я, або перемогу добути, або дома не бути. - Назвати частини мови, до яких належать виділені слова. Розібрати їх за будовою. | |
| |
Переглядів: 1639 | Завантажень: 369 | |
Всього коментарів: 0 | |