ЧАСТИНИ МОВИ. ВИВЧЕНІ ГРУПИ ОРФОГРАМ В ІМЕННИКАХ І ПРИКМЕТНИКАХ
[ · Скачати дистанційно () ]07.03.2013, 13:08
ЧАСТИНИ МОВИ. ВИВЧЕНІ ГРУПИ ОРФОГРАМ В ІМЕННИКАХ І ПРИКМЕТНИКАХ

Мета: повторити найважливіші теоретичні відомості з морфології й орфографії; удосконалити вміння й навички семикласників правильно писати слова на вивчені орфограми в іменниках і прикметниках; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, творчі вміння використовувати іменники та прикметники у монологічних та діалогічних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати почуття відповідальності за навколишнє середовище.

Внутрішньопредметні зв’язки:

Правопис: орфограми в іменниках і прикметниках.

Текст (риторичний аспект): удосконалення вмінь відтворювати деформований текст.

Тип уроку: урок повторення набутих знань.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент

II. Ознайомлення семикласників з темою й завданнями уроку. Оголошення епіграфа

Природа не храм, а майстерня, і людина в ній трудівник.

І. Тургенєв

III. Виконання системи завдань на основі повторення вивченого

Словниковий диктант (взаємоперевірка)

Записати слова і сполучення слів під диктовку. Пояснити їх написання за допомогою правил.

Генерал-майор, рок-опера, неокласик, напівсонний, індоєвропейський, військовополонений, темно-синій, червоногарячий, біоритм, фітоклімат, хіт-парад, пап’є-маше, світловодолікування, віце-консул, південно-західний, Оленчин портфель, крайнебо, Західна Україна, креп-жоржет, Нова Земля, Асамблея громадян світу, Червона книга, військова автомобільна інспекція, Співдружність Незалежних Держав, храм Казанської Божої Матері, картина «Квіти за тином».

Дослідницько-вибіркова робота (робота в групах змінного складу)

Прочитати слова. Знайти серед них іменники II відміни. Розподілити їх за правилами правопису: до першої колонки таблиці записати ті, які у родовому відмінку однини мають закінчення -а(-я), до другої — закінчення -у(-ю).

Земля, яхтсмен, йогурт, мати, ніч, янтар, теля, язик, шум, шезлонг, ювілей, книга, ім’я, Шанхай, Кривий Ріг, Дністр, парта, ярд, око, рукопис, спосіб, травень, вісь, град, жаль, лице, телеграма, гопак, хлів, суфікс, образ, коридор, гривня, хліб, кодекс, Лондон, Ірак, хокей, Ніл
-а(-я)
-у(-ю)

яхтсмен, язик, шезлонг, Шанхай,
йогурт, янтар, шум, ювілей, Кривий

Дністр, ярд, травень, гопак, хлів, су-
Ріг, рукопис, спосіб, град, жаль, об-

фікс, хліб, Лондон
раз, коридор, кодекс, Ірак, хокей, Ніл



Дослідження-відновлення

Відновити деформований текст, уставивши в нього прикметники та іменники з довідки у відповідному відмінку. Підкреслити орфограми, пояснити їх.

«…краса»…, як писав Пушкін, і справді заслуговує на… Однак людина народжена не тільки для того, щоб споглядати, а й творити, перетворювати світ, розуміти його… й оволодіти ними.

Розкриваючи … світ природи, людина вчиться використовувати їх для своєї … , і це видно по тому, як вона бореться зі … , ураховуючи … взаємозв’язок в … і … світі.

Довідка: мета, природа, закон, захоплення, рослинний, таємнича, шкідник, складний, тваринний, вічний.

Диктант із поясненням

Записати вислови усної народної творчості, уставляючи замість крапок пропущені літери. Назвати орфограми.

1) У сильного завжди бе..сильний ви..ий. 2) Су..я в суді — що риба в воді. 3) Згода будує, а ..згода руйнує. 4) Не лише силою треба боротись, а й умі..ям. 5) Нуте, бра..я, або перемогу добути, або дома не бути.

- Назвати частини мови, до яких належать виділені слова. Розібрати їх за будовою.
Категорія: 7 клас ( українська мова) | Додав: Sergiy9325 | Теги: дидактичні матеріали, Ілюстрації, ЧАСТИНИ МОВИ. ВИВЧЕНІ ГРУПИ ОРФОГРА, презентація, конспект
Переглядів: 1639 | Завантажень: 369 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]