Урок № 13 ДОКОНАНИЙ І НЕ ДОКОНАНИЙ ВИДИ ДІЄСЛОВА
[ · Скачати дистанційно () ]21.03.2013, 13:19
Урок № 13

ДОКОНАНИЙ І НЕ ДОКОНАНИЙ ВИДИ ДІЄСЛОВА



Мета: ознайомити семикласників із доконаним і недоконаним видами дієслів, сформувати вміння розрізняти дієслова доконаного і недоконаного видів; пояснити причини специфічної зміни ознаки всіх форм дієслова; удосконалювати

вміння доречно вживати види дієслів в усному та писемному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до історичного минулого країни.

Внутрішньопредметні зв’язки:

Лексикологія і фразеологія: засвоєння фразеологізмів, до складу яких входять дієслова.

Текст (риторичний аспект): удосконалення вмінь відновлювати деформований текст, уставляючи потрібні за змістом дієслова.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції).

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку

III. Актуалізація опорних знань семикласників

Колективна робота над текстом

Прочитати вголос текст. Визначити його стиль і тип мовлення. Дібрати до нього заголовок.

Коли в середині дев’ятого століття в морі поблизу столиці могутньої Візантії Царгорода з’явилася величезна ескадра руських суден, візантійці, як свідчать історики, уже добре знали, з яких земель прибули ті кораблі і що за люди там живуть. Їм зоставалося лише зрозуміти одне: якщо Русь виставила стільки воїнів і в неї такий гігантський флот, значить, вона — справді могутня держава.

Звістки ж про Київську Русь як велику державу з’являються у візантійських хроніках уперше в VI–VIII століттях, а з годом вони там займають дедалі більше місця (За М. Слабошпицьким).

Виписати дієслова. З’ясувати їх лексичне значення, морфологічні ознаки, синтаксичну роль.

Розібрати виділене слово за будовою, дібрати до нього синоніми.

IV. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі практичної роботи з теми

Опрацювання теоретичного матеріалу

Коментар учителя. Вид — специфічна ознака всіх форм дієслова — указує на характер перебігу дії в часі, виражає відношення дії до її внутрішньої межі. Недоконаний вид виражає незавершену дію, відповідає на запитання що робити? Доконаний вид виражає завершену дію, відповідає на запитання що зробити?
Категорія: 7 клас ( українська мова) | Додав: Sergiy9325 | Теги: Урок № 13 ДОКОНАНИЙ І НЕ ДОКОНАНИЙ
Переглядів: 1187 | Завантажень: 347 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]