Урок № 27 БУКВИ Е, И В ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕННЯХ ДІЄСЛІВ І і ІІ ДІЄВІДМІН
[ · Скачати дистанційно () ]21.03.2013, 14:01
Урок № 27

БУКВИ Е, И В ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕННЯХ ДІЄСЛІВ І і ІІ ДІЄВІДМІН

Мета: поглибити знання семикласників щодо правопису особових закінчень дієслів І і ІІ дієвідмін; сприяти зміцненню навичок визначення дієвідміни дієслів, правильно писати й пояснювати орфограми в особових закінченнях дієслів; розвивати творчі вміння використовувати дієслова І і ІІ дієвідмін у власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу виховувати бережливе ставлення до флори і фауни.

Внутрішньопредметні зв’язки:

Лексикологія і фразеологія: уживання дієслів-синонімів, засвоєння найуживаніших приказок і прислів’їв, до складу яких входять дієслова І і ІІ дієвідмін.

Культура мовлення і стилістика: засвоєння дієслівних словосполучень з керованим залежним словом.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. Оголошення епіграфа

Люблю я свій прекрасний край,

його степи широкі,

його річки глибокі,

де вітер гне буркун, розмай.

М. Чернявський

IІІ. Виконання системи творчих завдань, спрямованих на повторення й поглиблення вивченого

Пояснювальний диктант

Прослухати текст. Записати його під диктовку. Знайти орфограму «Букви е, и в особових закінченнях дієслів». Визначити дієвідміну. Пояснити правопис.

Як хороше мандрувати літом Україною! Проїжджаємо її шляхами і розкриваємо перед собою все нові й нові обрії. Вони манять і кличуть. Теплий вітер лоскоче лице. І біжимо ми до степових криниць попити холодної води.

Їдемо тобою, земле моя, і в серці зріє пісня (За І. Цюпою).

Вибіркова робота

Продовжити зміст прислів’їв і приказок, дібравши їх продовження з довідки. Замість крапок поставити пропущені голосні е, и. Пояснити свій вибір за допомогою правил.

1) Як дбат..м..м, … 2) Тим прихильнішою буде тобі земля, … 3) Яким плугом ор..т.., … 4) Бит..м..мо того, … 5) Будуватим..мо — …

Довідка: чим нижче уклон..шся; таким і жать буд..те; хто не пильнує свого; так і мат..м..м; велику мороку мат..м..мо.

Творча робота

Утворити від поданих дієслів складну і складену форми майбутнього часу в ІІІ особі множини. Знайти слово, від якого утворюється лише проста форма майбутнього часу. Пояснити.

Ходити, оберігати, збудувати, створювати, доглядати, виготовляти.

Утворити від інфінітивів дієслова у складній формі майбутнього часу в ІІІ особі однини.

Саджати, зберігати, пропагувати, примножувати, захищати.

Гра «Четвертий зайвий»

Прочитати подані рядки слів. Перевірити правильність написання особових закінчень у дієсловах. Знайти четверте зайве. Записати правильний варіант слова.

1) Мовчете, лежите, кажеш, сваришся.

2) Мрієте, аплодуєте, ловете, чистите.

3) Лежиш, мовчиш, славеш, багрієте.

4) Пишите, робите, читаєш, працюємо.

Творче конструювання

Подані дієслова записати у формі ІІ особи однини. Увести їх у словосполучення «дієслово + іменник».

Полити, знаходити, тріснути, деренчати, казати, цокотіти.

Використовуючи виділені слова з попередньої вправи, скласти усне міні-висловлювання на тему «Збереження природних багатств — наш обов’язок».


ІV. Систематизація й узагальнення знань

Подумати і дати відповідь на запитання:

1. Які закінчення мають дієслова І дієвідміни в теперішньому й майбутньому часі?

2. Які закінчення мають дієслова ІІ дієвідміни в теперішньому й майбутньому часі?

3. У якій особі дієслова І і ІІ дієвідмін мають однакові закінчення? (У першій особі однини).

V. Підсумок уроку

VI. Домашнє завдання

1. Виписати 5–6 фразеологічних зворотів, у яких уживаються дієслова у формі ІІ особи однини теперішнього часу.

2. Скласти ігрове завдання «Третє зайве», використовуючи дієслова з орфограмою «Букви е(є), и(ї) в особових закінченнях дієслів».



Категорія: 7 клас ( українська мова) | Додав: Sergiy9325 | Теги: Урок № 27 БУКВИ Е, И В ОСОБОВИХ ЗАКІНЧЕННЯХ ДІЄСЛІВ І
Переглядів: 2076 | Завантажень: 355 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]