Урок 40 Правопис дієприкметникових суфіксів
[ · Скачати дистанційно () ]11.04.2013, 09:36
Урок № 40

ПРАВОПИС ГОЛОСНИХ І ПРИГОЛОСНИХ У СУФІКСАХ ДІЄПРИКМЕТНИКІВ

Мета: ознайомити учнів з правописом голосних і приголосних у суфіксах дієприкметників; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити слова з поданою орфограмою в текстах, визначати їх; розвивати творчі вміння використання дієприкметників у висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до народних звичаїв і творчості українців.

Внутрішньопредметні зв’язки:

Синтаксис: уживання дієприкметників у ролі другорядних членів речення.

Культура мовлення і стилістика: використання в мовленні дієприкметників.

Міжпредметні зв’язки: роль дієприкметників у розкритті задуму висловлювання (література, музика).

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку, усвідомлення її учнями. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Генералізація знань семикласників (відтворення теоретичних відомостей, застосування яких буде потрібним на уроці)

Творче спостереження над мовним матеріалом у висловлюванні

Прочитати текст. Переказати його, доповнюючи інформацією про значення рушника у вашій родині (краї). Дібрати заголовок. Порівняти його з тим, що дібрали однокласники. Найвлучніший заголовок записати.

Які тільки прийоми вишивки, орнаменти і візерунки не зустрінеш на українських рушниках! Старовинною технікою вишивання в наддніпрянських селах уважалися різновиди «гладі». Із середини минулого століття стали застосовувати вишивання хрестом («хрестик»). Часто на рушниках поєднувалися декілька технік. Так, на Полтавщині «гладь» застосовували разом з «вирізуванням» і «мережкою», трохи на північ вона поєднувалася з «гаптуванням». Рушники, розвішані над вікнами і дверима, мали оберігати оселю від усього нечистого, що могло до неї потрапити, тому і орнамент, і візерунки відігравали роль оберегів, символічних позначень дуже важливих для людини предметів і явищ. Ромб з крапкою посередині означав засіяну ниву, вазон чи квітка — дерево життя, розети — сонячне благословіння… (За В. Супруненком).

Виписати дієприкметники. Назвати ознаки, спільні з дієсловом.

Від поданих дієприкметників утворити дієприкметники з іншими суфіксами. З’ясувати правопис голосних і приголосних у суфіксах дієприкметників.

ІV. Усвідомлення теоретичного матеріалу в процесі виконання практичних завдань творчого характеру

Ігровий момент «Хто швидше?»

Від поданих дієслів утворити дієприкметники. З’ясувати спосіб їх творення. Позначити суфікси. Пояснити правопис.

Виварювати, купувати, нести, єднати, підбілювати, працювати, думати, співати, нафарширувати, створювати, малювати, натрапити.

Скласти 3–4 речення з утвореними дієприкметниками. Зробити їх синтаксичний розбір.

Здійснити взаємоперевірку виконаного ігрового завдання з однокласником по парті. Указати на недоліки в роботі та шляхи їх подолання.
Категорія: 7 клас ( українська мова) | Додав: Sergiy9325 | Теги: урок, 40, клас, Правопис дієприкметникових суфіксів, мова, Українська
Переглядів: 1607 | Завантажень: 379 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]