Розв'язування задач (цикл «доки»).doc
Урок 5
Тема уроку: Розв'язування задач (цикл «доки»)
Мета уроку: Навчитися описувати цикли мовою програмування, продовжувати розвивати в учнів логічне мислення; виховувати інформаційну культуру учнів.
Тип уроку: урок систематизації знань.
Обладнання: комп’ютерний клас, відповідне програмне забезпечення (середовище Pascal).
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду і опорних знань учнів:
Які конструкції циклів ви знаєте?
Дія команди for.
Дія команди while.
Дія команди repeat-until.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Розглянемо сьогодні на уроці кілька задач, які розв’язуються за допомогою циклу «для».
IV. Розв’язування задач.
1 Знайти суму всіх натуральних чисел від 1 до N.
Program summa_doku_1;
var i,n,s:integer;
begin
writeln('vvedit kilkist naturalnix chisel');
write('n=');
readln(n);
i:=1;
s:=0;
while i<=n do
begin
s:=s+i;
i:=i+1;
end;
writeln('s=',s);
readln;
end.
2 Обчислити та вивести на екран номери і значення перших n=10 номерів послідовності кожен елемент якої задається формулою .
Program doku_2;
var i,n:integer;
a:real;
begin
n:=10;
i:=1;
while i<=n do
begin
a:=3+cos(2*i);
i:=i+1;
writeln(i:4,a:8:3);
end;
readln;
3 end.
4 Обчислити добуток п’яти елементів послідовності, які задані виглядом загального елемента , і=1,2,…,5.
Program dobutok_3;
var i,n:integer;
a,d:real;
begin
d:=1;
n:=5;
i:=1;
while i<=n do
begin
a:=2+abs(sin(3*i));
d:=d*a;
i:=i+1;
end;
writeln('d=',d:5:3);
readln;
end.
5 Знайти добуток всіх натуральних чисел від 1 до N.
6 Обчислити та вивести на екран номери і значення перших n=10 номерів послідовності кожен елемент якої задається формулою .
7 Обчислити суму п’яти елементів послідовності, які задані виглядом загального елемента , і=1,2,…,5.
VI. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
1 Для чисел від 1 до 10 обчисліть квадратні корені і виведіть їх у вигляді таблиці.
2 Обчисліть суму додатних елементів послідовності , і=1,2,…10. |