Урок № 19 СПОСОБИ ДІЄСЛІВ (ДІЙСНИЙ, УМОВНИЙ, НАКАЗОВИЙ)
[ · Скачати дистанційно () ] | 21.03.2013, 13:38 |
Урок № 19 СПОСОБИ ДІЄСЛІВ (ДІЙСНИЙ, УМОВНИЙ, НАКАЗОВИЙ) Мета: поглибити знання семикласників про способи дієслів; формувати загальнопізнавальні вміння відрізняти дієслова різних способових форм, правильно визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль способових дієслів; удосконалювати навички правильного й доречного використання способових дієслів в усному та писемному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до видатних людей України. Внутрішньопредметні зв’язки: Лексикологія і фразеологія: засвоєння найуживаніших фразеологізмів (у тому числі прислів’їв, приказок), до складу яких входять дієслова дійсного, умовного, наказового способів. Культура мовлення і стилістика: уживання одних способів дієслів чи форм певного часу замість інших. Текст (риторичний аспект): складання висловлювань у художньому стилі з дієсловами дійсного, умовного й наказового способів. Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок. ХІД УРОКУ І. Організаційний момент ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку ІІІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу Вибірково-пошукова робота Прочитати речення. Знайти й виписати з них у три колонки дієслова, що виражають: 1) реальну дію; 2) не реальну, а бажану, можливу дію; 3) спонукання до дії. 1) Без людської праці вся земля заросла б бур’яном (О. Довженко). 2) Книжку читай — розуму набувай. 3) Коли б знав, де впаду, то соломки підстелив. 4) Візьмись за діло з розумом — і сніг запалає. 5) Не зарікайся всього робити, тільки зарікайся своє вухо відкусити. 6) Живи своїм розумом, але звіряйся з чужим. 7) Було б бажання, а розум знайдеться. 8) Була б голова на плечах, а хліба вона придумає (Нар. творчість). | |
| |
Переглядів: 1552 | Завантажень: 348 | |
Всього коментарів: 0 | |