Урок № 20 ТВОРЕННЯ І ПРАВОПИС ДІЄСЛІВ УМОВНОГО СПОСОБУ
[ · Скачати дистанційно () ]21.03.2013, 13:41
Урок № 20

ТВОРЕННЯ І ПРАВОПИС ДІЄСЛІВ УМОВНОГО СПОСОБУ

Мета: поглибити знання семикласників про способи творення й особливості правопису дієслів умовного способу; формувати вміння правильно визначати спосіб дієслова, розрізняти й доречно використовувати в мовленні дієслова умовного способу; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати почуття поваги, гордості за досягнення наших співвітчизників.

Внутрішньопредметні зв’язки:

Лексикологія і фразеологія: уживання дієслівних синонімів, антонімів у переносному значенні.

Текст (риторичний аспект): створення висловлювань у художньому стилі з дієсловами умовного способу.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку



ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок

Навчальне читання мовчки

Прочитати мовчки текст. Визначити, від якої особи ведеться розповідь. Знайти дієслова, визначити іх спосіб (дійсний, умовний чи наказовий). Дієслова якого способу відсутні в тексті?

РОДИННИЙ СПОГАД

З чого ж почати, аби не захаращувати спогадів про Івана Світличного? Хотілося б почати з глибокого коріння нашого роду, але де воно, те коріння? Старобільщину як частину Дикого Поля заселювали щойно в ХVІІ столітті, а в селі, де третину корінного населення забрав один лише 1933 рік, нелегко відшукати навіть усні перекази про предків.

Іван був первістком у молодого сільського подружжя Меланії й Олексія Світличних. Під час голоду 1932–1933 років Іванові було 3–3,5 роки. Батьки не дали йому померти, бо, здається, швидше померли б самі, рятуючи дитину. Зрештою, батько помер би, якби його не взяв до себе в місто Луганськ молодший мамин брат.

Під час майстрування на погрібнику вибухового механізму в Іванових руках стався вибух. Якщо б мама не мобілізувала свої сили, то Іван залишився б калікою. Маючи таку фізичну ваду, Іван був винятково майстровитий (За Н. Світличною).

Дослідити, які дієслівні форми наявні в тексті. Назвати їх.

Визначити, до яких частин мови належать виділені слова. Дібрати до них спільнокореневі дієслова.

Вибірковий диктант

З-поміж дієслів виписати ті, що вжиті у формі умовного способу. Свій вибір обґрунтувати.

Збагнув би, посолив, сядь, цвенькала б, хай найметує, днювали, обідати, зрозумів би, нехай пишуть, приїдьте, присвоїв, покращила, прориваються, сідатиме, утворіть, чіплявся б, випік, палахкотів би, заміси
Категорія: 7 клас ( українська мова) | Додав: Sergiy9325 | Теги: Урок № 20 ТВОРЕННЯ І ПРАВОПИС ДІЄСЛ
Переглядів: 1246 | Завантажень: 302 | Рейтинг: 1.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]